نحوه قیمت گذاری خط رند

نحوه قیمت گذاری خط رند

نحوه قیمت گذاری خط رند در واقع میزان ارزش سیم کارت رند را مشخص می‌ کند. در حالت کلی قیمت گذاری سیم کارت برای شخصی که مایل باشد سیم کارت خود را بفروشد، یک دغدغه بسیار مهم به حساب می‌ آید. زیرا می‌ خواهد سیم کارت خود را که به عنوان یک دارایی محسوب می‌ شود با بهترین قیمت و با بیشترین ارزش به فروش برساند. در صورتی که سیم کارت دارای شماره رندی باشد، این دغدغه بیشتر خواهد شد. زیرا همان طور که می‌ دانید قیمت گذاری بر روی سیم کارت رند کار نسبتاً دشواری می‌ باشد و نیازمند تجربه بالایی است.

 

فاکتور های مؤثر در نحوه قیمت گذاری خط رند

در حالت کلی به منظور قیمت گذاری خط های رند پنج فاکتور اساسی و مهم نقش اصلی را می‌ توانند ایفا نمایند و به صورت کاملاً مستقیم بر قیمت تعیین شده نهایی سیم کارت رند تاثیر بسزایی بگذارند. این پنج عامل شامل صفر یا کارکرده بودن شماره، میزان رند بودن شماره، رند کد پایین یا بالا بودن خطوط، شماره تهران یا شهرستان بودن سیم کارت و دائمی یا اعتباری بودن آن می‌ باشد که در ادامه به هر یک از موارد به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

 

  • تأثیر صفر یا کارکرده بودن برنحوه قیمت گذاری خط رند

 

یکی از چهار فاکتور اصلی در قیمت گذاری سیم کارت‌ های رند، صفر یا کارکرده بودن یک خط موبایل می‌ باشد. این فاکتور به دو دلیل مهم است. در صورتی که یک خط موبایل صفر باشد، در واقع کسی شماره آن را نخواهد داشت. بنابراین، برای شما مزاحمتی از طرف افراد و یا شرکت‌ ها و پیام‌ های تبلیغاتی ایجاد نخواهد شد.

دلیل دوم این است که در صورت صفر بودن سیم کارت دیگر نیازی به چک کردن سوء سابقه سیم کارت نخواهد بود. زیرا اصلاً از آن استفاده‌ ای نشده است تا جرمی نیز با آن رخ بدهد. در واقع، این دو فاکتور در تعیین قیمت سیم کارت های کارکرده نیز اهمیت بسیاری دارد. اما در ارتباط با خطوط رند سیم کارت اگر صفر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

  • تأثیر میزان رند بودن سیمکارت رند بر نحوه قیمت گذاری آن

 

فاکتور دیگری که قیمت گذاری بر روی سیم کارت های رند را دشوار تر می‌ کند، میزان رند بودن سیم کارت می‌ باشد. تشخیص دادن میزان رندی سیم کارت را می‌توان بر اساس مشخصه‌ های بسیاری انجام داد که در بیشتر موارد این کار بر اساس شکل قرار گیری اعداد در کنار یکدیگر انجام می شود. در حالت کلی می‌ توانیم بگوییم که هر چقدر میزان رندی سیم کارت بیشتر باشد، قیمت آن نیز به همان اندازه افزایش خواهد یافت.

 

  • تأثیر رند کد پایین یا بالا بودن خطوط رند بر نحوه قیمت گذاری آن

 

منظور از خطوط کد پایین، سیم کارت‌ هایی هستند که عدد ابتدایی که بعد از پیش شماره می‌ آید، یک عدد نزدیک به ۹ باشد. اما سایر اعداد آن به صورت رند تکرار شوند. کد سیم کارت سومین عامل موثر در نحوه قیمت گذاری خط رند می‌ باشد که در واقع نشان دهنده اولین رقم پس از پیش شماره است. به عنوان مثال، در شماره 09125000000، عدد ۵ که بعد از پیش شماره آمده است، کد این خط یا سیم کارت محسوب می‌ شود.

در حالت کلی هر چقدر عدد کد سیم کارت پایین‌ تر باشد، ارزش سیم کارت بیشتر خواهد بود. البته در مورد عدد صفر استثنایی وجود دارد. بنابراین، کد ۱ از بیشترین ارزش در بین سیم کارت‌ های رند برخوردار است و کد صفر کمترین ارزش را در بین سیم کارت‌ های رند خواهد داشت. هر چقدر کد یک سیم کارت پایین‌ تر باشد، به مراتب قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

 

  • تأثیر شماره تهران یا شهرستان بودن خط رند بر نحوه قیمت گذاری آن

 

یکی از عوامل موثر بر نحوه قیمت گذاری خط رند، پیش شماره سیم کارت می باشد. هر کدام از اپراتور های تلفن همراه فعال در ایران از همان روز های اولی که فعالیت خود را آغاز کردند، تعدادی پیش شماره را به خود اختصاص دادند. برای مثال، اپراتور همراه اول برای یک یا چند استان پیش شماره های خاصی را مورد استفاده قرار می دهد و شماره هایی که در هر استان ارائه شده است بر اساس این پیش شماره ها می باشد.

برای مثال پیش شماره تهران 0912 است. پیش شماره اصفهان و یزد و بخش‌ هایی از کرمان و خراسان جنوبی نیز 0913 می‌ باشد. به طور معمول، قدمت و محل عرضه این پیش شماره‌ ها است که در افزایش ارزش آن ها تاثیر مستقیمی دارد. در اپراتور همراه اول پیش شماره 0912 از بیشترین ارزش برخوردار می‌ باشد و در اپراتور ایرانسل پیش شماره 0935 یا 0900 بیشترین ارزش را دارند. در اپراتور رایتل پیش شماره 0921 ارزش بیشتری دارد.

  • تاثیر دائمی یا اعتباری بودن خطوط رند بر نحوه قیمت گذاری آن

 

به طور معمول، سیم کارت های اعتباری رند در مقایسه با سیم کارت های دائمی رند قیمت کمتری دارند. اما در زمینه هزینه برقراری تماس یا ارسال پیامک، سیم کارت های اعتباری هزینه ی بیشتری نسبت به سیم کارت های دائمی دارند.

نحوه قیمت گذاری خط رند چگونه است؟

تشخیص میزان رند بودن و نحوه قیمت گذاری خط رند بر اساس فاکتور های دیگری نیز صورت می گیرد. از جمله این فاکتور ها می توانیم به قرار گیری اعداد همسان پشت سر هم، قرار گیری اعداد سال و ماه پشت سر هم، قرار گیری اعداد از کم به زیاد یا زیاد به کم، قرار گیری حاصل جمع، تفریق، ضرب یا تقسیم اعداد، معنا دار بودن ترتیب اعداد بر اساس حروف ابجد یا معانی از این دست و سایر موارد اشاره داشته باشیم.

 

سوالات متداول

روش های قیمت گذاری بر سیم کارت های رند کدام است؟

قیمت گذاری بر روی سیم کارت های رند می تواند از طریق ربات قیمت گذاری سیم کارت و همچنین قیمت گذاری تخصصی توسط انسان صورت بگیرد.

برای قیمت گذاری سیم کارت رند دقیق ترین روش کدام است؟

قیمت گذاری تخصصی توسط انسان دقیق ترین روش قیمت گذاری سیم کارت رند محسوب می شود.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش داشته‌ایم تا تمام موارد موثر بر قیمت سیم کارت های رند را بیان کنیم. فروشگاه سیم کارت نارون به عنوان معتبر ترین ارائه دهنده انواع سیم کارت ها همواره در تلاش است تا رضایت مشتریان خود را جلب نماید و کیفیت و قیمت مورد انتظار مشتری خود را برآورده سازد. این فروشگاه تجربه جدیدی از خرید سیم کارت به صورت ایمن، مطمئن و معتبر را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *