بهترین پیش شماره ها

بهترین پیش شماره ها

شناخت انواع پیش کد سیم کارت‌ ها و انواعی از بهترین پیش شماره‌ ها اهمیت بسزایی در هنگام خرید سیم کارت دارد. زیرا هر چقدر پیش شماره محبوب‌ تر باشد، به همان میزان نیز بر روی قیمت سیم کارت تاثیر بیشتری خواهد داشت. همان طور که می‌ دانید، هر کدام از اپراتور های مختلف از جمله همراه اول، ایرانسل و رایتل از پیش شماره‌ های خاص خود برخوردار می‌ باشند که در ادامه در ارتباط با بهترین پیش شماره هر یک از این اپراتور ها صحبت خواهیم کرد.

 

 پیش شماره چیست و بهترین پیش شماره ها کدام ها هستند؟

همان طور که می‌ دانید، تمامی شماره‌ های تلفن همراه از ۱۱ رقم تشکیل می‌ شوند که همگی آن ها با عدد صفر شروع می‌ شوند. هر شماره تلفن همراهی دارای سه بخش اصلی و اساسی می‌ باشد که این سه بخش اصلی شامل پیش شماره، کد و پیش کد سیم کارت است. چهار رقم آغازین تمامی شماره‌ های تلفن همراه را پیش شماره می‌ گویند که هر کدام از اپراتور های مختلف پیش شماره های خاص خود را دارند و در بین آن ها برخی از پیش شماره ها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. به دلیل این محبوبیت قیمت این پیش شماره ها نیز بالا است.

در حالت کلی، بهترین پیش شماره‌ ها می‌ تواند شامل 0912 در اپراتور همراه اول و 0935 بهترین و قدیمی‌ ترین پیش شماره در اپراتور ایرانسل و همچنین 0920 در اپراتور رایتل باشد.

 

بهترین پیش شماره‌ ها در اپراتور همراه اول

پیش شماره 0911 در واقع جزو اولین پیش شماره‌ ها در اپراتور همراه اول بوده است که بدون تفکیک استان توسط این اپراتور ارائه شده بود. اما پس از مدتی این شرکت تصمیم گرفت که اقدام بر تفکیک پیش شماره‌ های خطوط خود بر اساس استان‌ ها نماید. پس از آن کد 0911 را به 0912 تغییر داده و این پیش شماره را مختص استان تهران قرار داد. پس از آن عملاً اولین پیش شماره موبایل استان تهران 0912 شناخته شد. همراه اول سیم کارت‌ های خود را طبق پیش شماره و سپس کد برای هر استان تفکیک کرده است. امروزه، پیش شماره‌ های تهران در اپراتور همراه اول شامل 0912،  0919 و 0910 می‌ باشد.

سیم کارت 0912 را می‌ توانیم به عنوان بهترین پیش شماره‌ ها در اپراتور همراه اول بدانیم که در بین افراد نیز محبوبیت خاصی پیدا کرده اند. پس از آن پیش شماره‌ های 0910، 0919 و 0990 به عنوان دیگر پیش شماره‌ های محبوب اپراتور همراه اول شناخته شده اند.

برای سایر استان‌ ها پیش شماره‌ هایی همانند 0913، 0914، 0915، 0916 و 0918  نیز جزو پیش شماره‌ های محبوب اپراتور همراه اول می‌ باشد. این پیش شماره‌ ها ممکن است در چند استان به صورت همزمان مشترک باشند. به عنوان نمونه پیش شماره 0913 در اپراتور همراه اول مربوط به دو استان اصفهان و یزد می‌ باشد. در ادامه به بررسی پیش شماره های اپراتور همراه اول بر اساس استان ها خواهیم پرداخت.

پیش شماره 0910 همراه اول

این پیش شماره کشوری می‌ باشد و می‌ توان در تمامی استان‌ ها آن را مورد استفاده قرار داد. سیم کارت 0910 را می توان هم جزو سیم کارت‌ های خطوط دائمی همراه اول دانست و هم می‌ توان آن را جزو پیش شماره‌ های خطوط اعتباری همراه اول نیز حساب کرد.

 

پیش شماره 0911 همراه اول

این پیش شماره برای استان مازندران است و در استان‌ های گلستان و گیلان نیز استفاده می‌ شود. پیش شماره 0911 هم جزو پیش شماره‌ های دائمی همراه اول و همچنین جزو پیش شماره‌ های اعتباری همراه اول می‌ باشد.

 

پیش شماره 0912 همراه اول

این پیش شماره برای استان تهران می‌ باشد و علاوه بر آن در استان‌ های البرز، زنجان، قزوین، قم و برخی از شهرستان‌ های استان مرکزی با کد های خاصی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این پیش شماره جزو شماره‌ های دائمی همراه اول محسوب می‌ شود.

 

پیش شماره 0913 همراه اول

این پیش شماره برای استان‌ های اصفهان، کرمان، یزد و چهار محال و بختیاری است. اپراتور همراه اول هم خطوط دائمی و هم خطوط اعتباری با پیش شماره 0913 را عرضه می‌ نماید.

 

پیش شماره 0914 همراه اول

این پیش شماره 0914 مخصوص استان‌ های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل است که هم به صورت دائمی و هم به صورت اعتباری توسط این اپراتور عرضه می‌ گردد.

 

پیش شماره 0915 همراه اول

پیش شماره 0915 برای استان‌ های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان است که هم به صورت دائمی و هم به صورت اعتباری عرضه می‌ شود.

بهترین پیش شماره در اپراتور ایرانسل

ایرانسل دومین اپراتور فعال در کشور می باشد که از بیشترین تعداد سیم کارت‌ های اعتباری در کشور برخوردار است. بیشتر از ۹۰ درصد مشترکان و کاربران شماره های ایرانسل دارای سیم کارت اعتباری می‌ باشند. پیش شماره‌ های ایرانسل در کل کشور یکسان است و این اپراتور دارای کد استانی نمی‌ باشد.

اپراتور ایرانسل دارای پیش شماره‌ های 0935، 0936، 0937 و 0938 و 0939 و همچنین پیش شماره های 0901،  0902، 0903، 0904 و 0905 می‌ باشد. در بین این پیش شماره‌ های ذکر شده، بهترین پیش شماره ها 0935 است که محبوب‌ ترین و قدیمی‌ ترین پیش شماره در اپراتور ایرانسل به حساب می‌ آید.

 

بهترین پیش شماره در اپراتور رایتل

اپراتور رایتل به عنوان اپراتور نسل سوم در حال حاضر فعال می‌ باشد. این اپراتور را می‌ توانیم سومین اپراتور تلفن همراه در ایران بدانیم که شماره‌ های خود را بر اساس نوع اشتراک یعنی دائمی و اعتباری بودن آن ها دسته‌ بندی کرده است. پیش شماره‌ های 0920 و 0921 و 0922 را می‌ توان از انواع پیش شماره های فعال در اپراتور رایتل نام برد. در بین این پیش شماره‌ ها می‌ توانیم 0920 را جزو قدیمی‌ ترین و علاوه بر آن پر طرفدار ترین پیش شماره در بین کاربران اپراتور رایتل بدانیم.

 

سوالات متداول

آیا پیش شماره در میزان قیمت سیم کارت تاثیر دارد؟

بله، علاوه بر رند بودن سیم کارت پیش شماره نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و در واقع اعتبار برند خود را به همراه دارد.

 

گران‌ ترین پیش شماره کدام است؟

در تعیین قیمت سیم کارت عواملی همانند میزان رند بودن و مرغوبیت آن تاثیر دارد. اما در حالت کلی، پیش شماره 0912 جزو گران‌ ترین پیش شماره‌ ها محسوب می‌ شود.

 

کلام آخر

فروشگاه سیم‌کارت نارون را می توان‌ به عنوان معتبر ترین مرجع خرید و فروش انواع سیم کارت های دائمی و اعتباری با پیش شماره های مختلف بدانیم. این فروشگاه تجربه جدیدی از خرید سیم کارت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

2 دیدگاه برای “بهترین پیش شماره ها

  1. علی برومی گفته:

    سلام.لطفا پیش شماره های اپراتورهای موجود رو طبقه بنده شده منتشر نمایید.
    با سپاس و تشکر

    • narvan گفته:

      سلام
      بسیار متشکریم، نکته نظر شما برای ارتقاع سطح کیفی وب سایت برای ما بسیار ارزشمند است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *